November 14, 2010

Keluarga perjalanan

Dan itu adalah sebuah buku 
Sebuah gaya yang buruk, tetapi kamus benar 
Empat warna kad dicetak, dicetak pada catatan bayar dicetak dalam surat arahan, dan dicetak pada sijil perkahwinan 


Laman ini dicari oleh waktu ayah saya kerana ibunya adalah ketam, 
dalam utama, 
berjalan di pasir sehingga nama-nama saudara-saudaranya sedang duduk di aliran air dari kandang suaminya turun dari gunung, 
dengan Hill, tenaga brutal dan api: tekanan, 
memukulnya, dia gram mabuk tengah malam dia memegang anak sementara ia mencuci luka-luka kebencian atas nama sendiri dalam api dengan ayahnya, kerana ia membenci yang nya saudara kembar meninggal, dari radang paru-paru dan sakit cacat buruk 


Laman ini takut akan menanyakan daripada keluarga penyakit - 
Infertilitas bibi, kakek yang hilang dua dekad hidup ayah alam tahu datuk saya dan paman saya berkahwin dengan paman saya, dan mempunyai tiga anak bibi mundur saya dan Biaoyi tahu kesuburan tidak tahu asuhan dan pendidikan datuk saya ... ... 


Laman ini adalah kata keras, senarai sisa meninjau kata-kata - 
Tenggelam paman, seorang pemuda melarikan diri dari tahanan Tang Shu melarikan diri, usia tua, bibi saya rambut untuk Nepal 


Laman ini adalah kata simbol fonetik Inspeksi borang - 
Baca: membaca beberapa tahun, rasuah, melalaikan tugas, ayahku racun: kemungkinan sebahagian besar hidup mereka, penyalahgunaan dadah, perdagangan ayahku


Mereka melakukan perjalanan di dalam koper saya lagi, dan lagi mengetuk dial, ditata ulang untuk menjadi saudaraku, kerana saya mempunyai kekosongan dalam air mata ibu yang cinta, sedih, cemas untuk merangkul diam pelukan api, merangkul kembali kembali gelombang di pasir waktu, semakin berbalik lagi dan lagi untuk membaca halaman lebih dari laut putih


p/s: Puisi ini adalah puisi jepun yang telah saya terjemahkan kedalam bahasa melayu

No comments:

Post a Comment

Salam ukhwah fillah.. harap sudilah follow