December 24, 2010

Bukan Cinta Biasa

Ya Allah…
Baru kusedar..olehMu...
Selama ini mgkin aku layak digelar manja...
Susah untuk berkorban
Masih memikirkan untuk diri sendiri.


Ya Allah...selama ditarbiyah...
Rasa seperti baru sedar…
Banyak kali baru sedar tapi tak betul2 terjaga..
Aku dilahirkan sebagai insan yang sederhana
Mungkin lebih sedikit dari sederhana tapi tak terlalu mewah..
Ibu bapa mengajar untuk tidak terlalu mewah
Tapi tidak mengajar untuk terlalu susah...
Bukan manja maca anak orang kaya...
Ingin tidak terlalu senang atau tidak terlalu susah...
Dengan cara ini banyak sangat karat2 jahiliyah
Menempel dalam diri
Bukan menyalahkan ibu bapa...
Mereka mahukan yang terbaik
Mereka insan terbaik anugerah dariMu
Tapi bagaimana diri ini berfikir untuk lebih matang
Setiap yang Allah beri pada kita..
Adalah untuk mematangkan diri tapi
Aku mengambilnya sebagai ni’mat kesenangan...
Aku hendak yang terbaik
Berangan tak sudah tapi tak sungguh untuk berbuat
Mungkin aku hanya penumpang bukan penggerak...


Ya Allah...
Diri ini bukanlah sempurna
Diri ini tak dapat memberikan yang terbaik
Melihat orang lain lebih matang tapi tidak mahu bersungguh
Tapi dengan kasih sayangMu
Kau masih tegarkan hati ini di jalan tarbiyah
Walau bisikan mufarakah sering terngiang
Tapi engkau jernihkan hati ini untuk menilai kaca dan permata..
Masih lagi bertatih walau melihat orang lain dah berlari
Tapi aku yakin dengan janjiMu
Aku yakin aku insan terpilih


Ya Allah
Walau sudah berjuta kali aku mohon kekuatan dariMu
Namun aku tak pernah dan tak akan jemu merayu
Kerana aku yakin
Engkau Maha Mendengar dan Maha Memperkenan
Kerna cinta Mu pada hambaMu
Bukan cinta biasa.....

No comments:

Post a Comment

Salam ukhwah fillah.. harap sudilah follow