December 21, 2010

Kasih yang hilang

Tika aku berjauhan darimu
tidak sedetik waktu kau lupakan aku
yang kau jaga dari lahirnya aku
tika aku diserahkan kepadamu...

Aku yang selalu rindukan kasihmu
teringin utk bermanja dlm belaianmu
merengek-rengek mohon kau menjengukku
tanpa menyedari jerih payahmu
usia yang dimakan waktu
dan kudratmu yang tinggal tidak seberapa

Masihku ingat lagi tika perkhabaran tiba
meraung aku menangisinya
memanggil namamu yang selalu kurindui
yang akhirnya pergi selamanya

Bonda
tidak sempat ku tatap wajahmu kali akhir
sanggup kau menahan rasa hatimu
agar aku tidak terganggu
dalam perjuanganku menuntut ilmu
biar pun untuk kesekian kalinya....

Bonda
ingin kusampaikan kepadamu
walau aku bukan darah dagingmu
namun tidak sekali aku melupakanmu
tetap akan kurindui
dengan doa kudus
moga kasih hilang di dunia
akan bertaut di akhirat hendaknya...

No comments:

Post a Comment

Salam ukhwah fillah.. harap sudilah follow